Přehled o publikaci
2017
Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
ČERVENKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
Název česky
Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
Název anglicky
Flipped classes : how to use time effectively in foreign language teaching
Autoři
ČERVENKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
CASALC Review, Praha, CASAJC, 2017, 1804-9435
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00097529
Organizace
Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
výuka; cizí jazyky; obchodní francouzština; převrácená třída
Klíčová slova anglicky
teaching; foreign language; business french; flipped class
Změněno: 4. 9. 2020 11:38, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek se zabývá konceptem převrácené třídy (flipped class/classe inversée), který se už téměř deset let šíří především v zemích Severní Ameriky a v Evropě. Ačkoli byla převrácená pedagogika původně využívána pro výuku předmětů přírodních věd, v současnosti je často aplikována i v jiných oborech a její implementace do výuky cizích jazyků má rovněž své opodstatnění. Kombinuje prvky více didaktických přístupů, jako je autonomní a kolaborativní učení nebo projektové vyučování, a díky svému charakteru může být úspěšně uplatněna v univerzitním vzdělávání. Příspěvek nastiňuje vývoj a teoretické základy uvedeného pedagogického přístupu a prezentuje využití jeho prvků ve výuce odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě v Brně.
Anglicky
The paper deals with the flipped class, which has been spreading for nearly a decade in North America and Europe. Although reversed pedagogy was originally used to teach science subjects, it is currently applied to other disciplines, and its implementation in foreign language teaching is also well-founded. It combines elements of multiple didactic approaches, such as autonomous and collaborative learning or project teaching, and by its nature can be successfully applied in university education. The paper outlines the development and the theoretical foundations of the pedagogical approach and presents the use of its elements in the teaching of Business French at the Faculty of Economics and Administration in Brno.