J 2017

Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka

ČERVENKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka

Název česky

Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka

Název anglicky

Flipped classes : how to use time effectively in foreign language teaching

Autoři

ČERVENKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

CASALC Review, Praha, CASAJC, 2017, 1804-9435

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/17:00097529

Organizace

Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

výuka; cizí jazyky; obchodní francouzština; převrácená třída

Klíčová slova anglicky

teaching; foreign language; business french; flipped class
Změněno: 4. 9. 2020 11:38, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá konceptem převrácené třídy (flipped class/classe inversée), který se už téměř deset let šíří především v zemích Severní Ameriky a v Evropě. Ačkoli byla převrácená pedagogika původně využívána pro výuku předmětů přírodních věd, v současnosti je často aplikována i v jiných oborech a její implementace do výuky cizích jazyků má rovněž své opodstatnění. Kombinuje prvky více didaktických přístupů, jako je autonomní a kolaborativní učení nebo projektové vyučování, a díky svému charakteru může být úspěšně uplatněna v univerzitním vzdělávání. Příspěvek nastiňuje vývoj a teoretické základy uvedeného pedagogického přístupu a prezentuje využití jeho prvků ve výuce odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě v Brně.

Anglicky

The paper deals with the flipped class, which has been spreading for nearly a decade in North America and Europe. Although reversed pedagogy was originally used to teach science subjects, it is currently applied to other disciplines, and its implementation in foreign language teaching is also well-founded. It combines elements of multiple didactic approaches, such as autonomous and collaborative learning or project teaching, and by its nature can be successfully applied in university education. The paper outlines the development and the theoretical foundations of the pedagogical approach and presents the use of its elements in the teaching of Business French at the Faculty of Economics and Administration in Brno.

Přiložené soubory