Přehled o publikaci
2017
Reportáž z 14th European Conference on Psychological Assessment
ŤÁPAL, Adam and Kristína MITTEROVÁBasic information
Original name
Reportáž z 14th European Conference on Psychological Assessment
Name in Czech
Reportáž z 14th European Conference on Psychological Assessment
Name (in English)
Report on the 14th European Conference on Psychological Assessment
Authors
ŤÁPAL, Adam and Kristína MITTEROVÁ
Edition
Testforum, p. 36-38, 3 pp. 2017
Publisher
Českomoravská psychologická společnost
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Review
Field of Study
Psychology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISSN
Keywords (in Czech)
Recenze; Psychologická diagnostika
Keywords in English
Report; Psychological assessment
Changed: 4/9/2020 10:35, RNDr. Daniel Jakubík
In the original language
V pořadí čtrnáctá European Conference on Psychological Assessment (ECPA) se pod záštitou European Association for Psychological Assessment konala tento rok v nádherných a historií protkaných kulisách portugalského hlavního města. V Lisabonu se akce udála již podruhé, a i tentokrát byl její program nabitý klíčovými tématy, spojenými s psychologickou diagnostikou – vývojem psychologických škál a testů, adaptací metod z jiného jazykového a kulturního prostředí, aplikací moderních technologií v psychologické diagnostice i metodologickými otázkami.
In English
The 14th European Conference on Psychological Assessment (ECPA) was held in Lisbon, Portugal, between the 5th and 8th of July 2017, under the auspices of the European Association for Psychological Assessment. Held in the Portuguese capital for the second time, the program covered key topics from the area of psychological assessment – development of psychological tests and scales, adaptation and localization of psychological methods from different linguistic and cultural backgrounds, application of modern technologies in the field, and methodological issues.