C 2016

Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience

SVOJANOVSKÝ, Petr a Jan NEHYBA

Základní údaje

Originální název

Teaching teacher educators: A self-study of our learning from experience

Autoři

SVOJANOVSKÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Herstmonceux, UK, Enacting self-study as methodology for professional inquiry, od s. 249-255, 7 s. 2016

Nakladatel

Self-Study of Teacher Education Practices (S-STEP) community

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/16:00088075

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-0-473-35893-8

Klíčová slova anglicky

self-study; teaching teacher educators; reflective practice

Návaznosti

GA13-20049S, projekt VaV.
Změněno: 3. 9. 2020 03:32, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

This self-study presents an analysis of our recent efforts to teach teacher educators, our colleagues, how to support their pre-service students in reflective practice. This initiative originated in conceptual changes about teaching practice at our faculty. The main results of this change were an increase in the number of hours of teaching practice and the introduction of seminars designed to help students reflect on their practice. The aim of this self-study is to identify and interpret what we learned from our experience with the education of teacher educators. This is a collaborative self-study (Louie et al., 2003) by authors of this chapter who led workshops for teacher educators.

Přiložené soubory