ŠTĚPÁNEK, Libor. Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy. In Cutting Edges Research Conference, Canterbury Christ Church University. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cutting Edges Research Conference, Canterbury Christ Church University, 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor Pedagogika a školství
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/14:00079075
Organizace Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; autonomie; výukové styly
Klíčová slova anglicky creativity; CALT; language teaching; autonomy; learning styles; teaching styles
Návaznosti CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 2. 9. 2020 00:47.
Anotace
This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to university setting. It presents creativity (M. Csikszentmihalyi, K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions of creative situations, processes and barriers, focusing on students' autonomy and their contribution to a course development. Masaryk University Language Centre, the leading language learning institution in the country, has been testing, analysing and implementing CALT in diverse courses since 2009. Our findings indicate that teachers using CALT methods prefer adopting roles of language facilitators, guides and advisers. They tend to share negotiated responsibilities with the rest of the learning community-of-practice and provide a more creative, flexible and dynamic environment for students who are allowed to become natural co-authors and engaged creators of more autonomous language learning tasks. This paper brings practical examples of successfully implemented activities and concepts.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
abstract.doc Licence Creative Commons  Verze souboru 2. 9. 2020

Vlastnosti

Název
abstract.doc
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39721/898335/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39721/898335/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39721/898335/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39721/898335/?info
Vloženo
St 2. 9. 2020 00:47

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 17. 5. 2024 09:15