Přehled o publikaci
2014
Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy
ŠTĚPÁNEK, LiborZákladní údaje
Originální název
Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Cutting Edges Research Conference, Canterbury Christ Church University, 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/14:00079075
Organizace
Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; autonomie; výukové styly
Klíčová slova anglicky
creativity; CALT; language teaching; autonomy; learning styles; teaching styles
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Změněno: 2. 9. 2020 00:47, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to university setting. It presents creativity (M. Csikszentmihalyi, K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions of creative situations, processes and barriers, focusing on students' autonomy and their contribution to a course development. Masaryk University Language Centre, the leading language learning institution in the country, has been testing, analysing and implementing CALT in diverse courses since 2009. Our findings indicate that teachers using CALT methods prefer adopting roles of language facilitators, guides and advisers. They tend to share negotiated responsibilities with the rest of the learning community-of-practice and provide a more creative, flexible and dynamic environment for students who are allowed to become natural co-authors and engaged creators of more autonomous language learning tasks. This paper brings practical examples of successfully implemented activities and concepts.