k 2014

Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy

ŠTĚPÁNEK, Libor

Základní údaje

Originální název

Creative approach to language teaching: From flexible sylabus to students´ autonomy

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Cutting Edges Research Conference, Canterbury Christ Church University, 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/14:00079075

Organizace

Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

tvořivost; CALT; jazykové vzdělávání; autonomie; výukové styly

Klíčová slova anglicky

creativity; CALT; language teaching; autonomy; learning styles; teaching styles

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Změněno: 2. 9. 2020 00:47, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

This paper shares experience with an implementation of Creative Approach to Language Teaching (CALT) to university setting. It presents creativity (M. Csikszentmihalyi, K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions of creative situations, processes and barriers, focusing on students' autonomy and their contribution to a course development. Masaryk University Language Centre, the leading language learning institution in the country, has been testing, analysing and implementing CALT in diverse courses since 2009. Our findings indicate that teachers using CALT methods prefer adopting roles of language facilitators, guides and advisers. They tend to share negotiated responsibilities with the rest of the learning community-of-practice and provide a more creative, flexible and dynamic environment for students who are allowed to become natural co-authors and engaged creators of more autonomous language learning tasks. This paper brings practical examples of successfully implemented activities and concepts.

Přiložené soubory