k
2013
Angličtina autonomně
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka
Základní údaje
Originální název
Angličtina autonomně
Název česky
Angličtina autonomně
Název anglicky
English Autonomously
Autoři
ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka
Vydání
konference: Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře - činnost jazykových center na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku, 2013
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
autonomní učení, metakognitivní dovednosti, motivace, celoživotní učení
Klíčová slova anglicky
autonomous learning, metacognitive skills, motivation, life-long learning
V originále
Autonomní učení je postaveno na metakognitivních dovednostech, které dále rozvíjí. Nejedná se o metodu, jde spíše o přístup k procesu učení, o vnímání studenta a také změnu role učitele. Příspěvek ilustruje možnost implementace autonomního učení v praxi na příkladu jazykového kurzu nabízeného vysokoškolským studentům jako alternativa k tradičním kurzům.
Anglicky
Autonomous learning is based on metacognitive skills that are further developed in the process of learning. It is an approach, rather than method of learning, which influences the perception of the learner as well as the role of the teacher. The article illustrates the possibility of implementation of autonomous learning in real school situation, through a language course offered to university students as an alternative to traditional courses.
Zobrazeno: 4. 7. 2025 15:43