k 2013

Angličtina autonomně

ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Angličtina autonomně

Name in Czech

Angličtina autonomně

Name (in English)

English Autonomously

Authors

ZOUHAR LUDVÍKOVÁ, Lenka

Edition

konference: Trendy v jazykovém vzdělávání v terciální sféře - činnost jazykových center na filozofických fakultách v České republice a na Slovensku, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

autonomní učení, metakognitivní dovednosti, motivace, celoživotní učení

Keywords in English

autonomous learning, metacognitive skills, motivation, life-long learning
Changed: 1/9/2020 19:35, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Autonomní učení je postaveno na metakognitivních dovednostech, které dále rozvíjí. Nejedná se o metodu, jde spíše o přístup k procesu učení, o vnímání studenta a také změnu role učitele. Příspěvek ilustruje možnost implementace autonomního učení v praxi na příkladu jazykového kurzu nabízeného vysokoškolským studentům jako alternativa k tradičním kurzům.

In English

Autonomous learning is based on metacognitive skills that are further developed in the process of learning. It is an approach, rather than method of learning, which influences the perception of the learner as well as the role of the teacher. The article illustrates the possibility of implementation of autonomous learning in real school situation, through a language course offered to university students as an alternative to traditional courses.

Files attached