Přehled o publikaci
	
		
		
		2012
			
	    
	
	
    Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část.
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část.
	Name (in English)
Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – Ist part.
		Authors
SYSLOVÁ, Zora
			Edition
 Praha, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012, 2012
			Publisher
Dr. Josef Raabe
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Survey and educational texts
		Field of Study
Pedagogy and education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
			ISSN
Keywords (in Czech)
učitelka mateřské školy; sebereflexe; sebehodnocení; podpora profesního rozvoje.
		Keywords in English
kindergartens teacher; self-reflection; self- evaluation; support of professional development
		
				
				Changed: 1/9/2020 13:51, RNDr. Daniel Jakubík
				
		In the original language
Příspěvek přibližuje význam smysluplného hodnocení práce učitele mateřské školy. Vysvětluje, co může pomoci učiteli vidět se objektivněji. Vyvozuje metodická doporučení pro realizaci hodnocení sebe sama. Upozorňuje na úskalí sebehodnocení, ale i na využití jejích výsledků pro zkvalitnění práce nejen učitele, ale celé mateřské školy.
				In English
Contribution outlines the sense of meaningful evaluation of the teacher's work in kindergarten. It explains chat can help to teacher to see him/her self more objective. It deduces methodological suggestions for realization of the self-evaluation. It warns of difficulties of self-evaluation but it points the application for improving the teacher's and kindergarten's work.