Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{39425, author = {Bartoňová, Miroslava}, address = {Opava}, edition = {1.}, language = {cze}, location = {Opava}, isbn = {978-80-7510-338-3}, title = {Specifické poruchy učení a chování: Distanční studijní text}, year = {2019} }
TY - BOOK ID - 39425 AU - Bartoňová, Miroslava PY - 2019 TI - Specifické poruchy učení a chování: Distanční studijní text CY - Opava SN - 9788075103383 N2 - Studijní opora Specifické poruchy učení a chování navazuje na studijní oporu Inkluzivní pedagogika. Ve studijní opoře je věnovaná pozornost problematice specifických poruch učení a chování se zřetelem na děti, žáky, studenty a dospělé. Vymezena je základní definice specifických poruch učení s uvedením klasifikace jednotlivých obtíží. Jedná se o charakteristiku deficitu dílčích funkcí, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie. Je uvedena současná školská legislativa, vysvětlen pojem žák se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na specifické poruchy učení a chování a charakterizovaná podpůrná opatření včetně individuálního vzdělávacího plánu. Jsou uvedeny strategie ve vzdělávání žáků se SPU na základní škole, formy vzdělávání, plánování efektivní výuky ve třídě a poskytování reedukační péče. V kontextu inkluzivního prostředí je charakterizována osobnost žáka se SPU. Je uvedeno působení specifických poruch učení na emoční projevy a chování žáka a na jeho sebehodnocení. Samostatně je uvedena osobnost žáka se specifickou poruchou chování, osoby s dyslexií v profesním životě. Pozornost je věnována diagnostice žáků s SPU, vysvětlení exekutivních funkcí v souvislosti s edukací žáků s SPU a reedukaci jednotlivých druhů SPU – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie. ER -
BARTOŇOVÁ, Miroslava. \textit{Specifické poruchy učení a chování: Distanční studijní text}. 1. vyd. Opava, 2019, 134 s. ISBN~978-80-7510-338-3.
|