MOTSCHNIG, Renate, Michael SILBER a Valdemar ŠVÁBENSKÝ. How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?. Online. In 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE). New York, NY, USA: IEEE, 2020, s. 1-9. ISBN 978-1-7281-8961-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9273962.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How Does a Student-Centered Course on Communication and Professional Skills Impact Students in the Long Run?
Autoři MOTSCHNIG, Renate (40 Rakousko, garant, domácí), Michael SILBER (40 Rakousko) a Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí).
Vydání New York, NY, USA, 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), od s. 1-9, 9 s. 2020.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/20:00115856
Organizace Fakulta informatiky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-7281-8961-1
ISSN 1539-4565
Doi http://dx.doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9273962
UT WoS 000646660800094
Klíčová slova anglicky student-centered learning; longitudinal study; mixed methods; qualitative content analysis; communication; professional skills
Návaznosti EF16_019/0000822, projekt VaV. MUNI/A/1411/2019, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 16. 4. 2022 02:02.
Anotace
This Full Paper in the Research-To-Practice Category presents a long-term study about the effects of a student-centered course on communication and professional skills on students’ thoughts, attitudes, and behavior. The course is offered at a European university as part of a computer science master's program. This paper shares the design and challenges of a longitudinal study that reaches ten years behind and employs a mixed-methods approach. Besides presenting and interpreting the findings, we shed light on which features tend to stay on students’ minds and impact their way of being and acting in society. Moreover, we suggest implications for the design and practice in comparable courses to maximize constructive, sustainable effects, such as improved active listening, presentation skills, and openness to other perspectives. These are essential (not only) for computer science professionals. Our findings suggest that the course provided significant learning for the vast majority of respondents, including aspects such as presenting while keeping the other side in mind, managing one’s stress, and becoming less shy to speak up. All in all, we aim to contribute an evidence-based source of motivation for instructors in technically focused curricula who hold a student-centered stance.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf   Verze souboru 15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
2020-FIE-how-does-student-centered-course-communication-professional-skills-impact-paper.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39149/874863/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39149/874863/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39149/874863/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39149/874863/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 11:08

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 18. 5. 2024 15:10