OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers. In EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diversity-Oriented Mentoring of Student-Teachers
Název česky Mentoring studentů učitelství zaměřený na žákovskou diverzitu
Autoři OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Kateřina VLČKOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ.
Vydání EARLI SIG 10, 21 and 25 Virtual Conference 2020, University of Groningen and University of Applied Sciences, Netherlands, 2020.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky žákovská diverzita; student učitelství; základní škola; praxe; provázející učitel
Klíčová slova anglicky Ethnography Multicultural education Higher education/Doctoral education Secondary education
Návaznosti GA19-06763S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 13. 3. 2021 02:13.
Anotace
The diverse educational landscape represents a challenge for student-teachers, as dealing with learner diversity requires specific skills to be developed during pre-service teacher education, especially at their clinical placements, where the role of mentors in supporting reflective practice is also crucial. Our research, therefore, deals with the question of how mentors support student-teachers in developing their skills for working with diverse pupils. The paper is based on multi-sited ethnography at a university and lower-secondary schools in Czechia. Data corpus is composed of 80 video-recorded lessons of 8 student-teachers, 60 post-lesson reflections of student-teachers with their 6 mentors; 60 lesson preparations; 40 student-teachers reflective diaries; 8 interviews, and 55 lessons of university courses. Six researchers took fieldnotes from all activities; the notes were subsequently discussed in the team. The findings show how interactions between mentors and student-teachers during teaching and post-lesson reflections influence both student-teachers’ beliefs of how to deal with diversity and their classroom practices. We identified several ways student-teachers/mentors deal with diversity while teaching. Student-teachers’ “socialization” into different modes of dealing with diversity is influenced by the mentors’ teaching approach and mentoring style. The analysis showed explicit pieces of advice given by mentors, as well as implicit practice modelling.
Anotace česky
Žákovská různost představuje výzvu pro studenty učitelství, protože práce s žákovskou diverzitou vyžaduje rozvíjení specifických dovedností během pregraduálního vzdělávání učitelů, zejména během jejich klinické praxe, kde je klíčová také role mentorů. Náš výzkum se proto zabývá otázkou, jak mentoři podporují studenty učitelství při rozvíjení jejich dovedností pro práci s žákovskou diverzitou. Příspěvek je založen na vícemístné etnografii na vybrané univerzitě a druhém stupni základních škol v Česku. Datový korpus se skládá z 80 veideonahrávek výuky 8 studentů-učitelů, 60 reflexí po vyučování studentů učitelství s jejich 6 mentory; 60 příprav na hodiny; 40 vstupů z reflektivních deníků studentů učitelství; 8 rozhovorů a 55 lekcí kurzů realizovaných na univerzitě. Šest výzkumníků zaznamenávalo terénní poznámky ze všech aktivit; poznámky byly následně diskutovány v týmu. Zjištění ukazují, jak interakce mezi mentory a studenty učitelství během výuky a reflexe po vyučování ovlivňují přesvědčení studentů učitelství, jak se vypořádat s žákovskou rozmanitostí, stejně jako i jejich praktiky ve třídě. Identifikovali jsme několik způsobů, jak studenti učitelství/mentoři při výuce pracují s diverzitou. „Socializace“ studentů učitelství do různých způsobů práce s žákovskou diverzitou je ovlivněna přístupem mentorů k výuce a stylem mentoringu. Analýza ukázala explicitní rady od mentorů i implicitní modelování praxe.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf   Verze souboru 15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
My_Submissions_-_Conference__SIG_10__21_and_25_Conference_2020_-_VIRTUAL_CONFERENCE__-_Single_Paper__Diversity-Oriented_Mentoring_of_Student-Teachers__-_EARLI.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/39127/874728/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/39127/874728/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/39127/874728/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/39127/874728/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 10:44

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 19. 5. 2024 11:28