UKROP, Martin, Valdemar ŠVÁBENSKÝ a Jan NEHYBA. Reflective Diary for Professional Development of Novice Teachers. Online. In Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE’19). Minneapolis, Minnesota, USA: ACM, 2019, s. 1088-1094. ISBN 978-1-4503-5890-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reflective Diary for Professional Development of Novice Teachers
Autoři UKROP, Martin (703 Slovensko, garant, domácí), Valdemar ŠVÁBENSKÝ (703 Slovensko, domácí) a Jan NEHYBA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Minneapolis, Minnesota, USA, Proceedings of the 50th ACM Technical Symposium on Computer Science Education (SIGCSE’19), od s. 1088-1094, 7 s. 2019.
Nakladatel ACM
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/19:00108978
Organizace Fakulta informatiky – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-1-4503-5890-3
UT WoS 000575321600182
Klíčová slova anglicky reflective practice; learning journal; teacher training; teaching assistants; teaching skills
Návaznosti MUNI/A/1040/2018, interní kód Repo. MUNI/A/1145/2018, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 4. 2. 2021 01:50.
Anotace
Many starting teachers of computer science have great professional skill but often lack pedagogical training. Since providing expert mentorship directly during their lessons would be quite costly, institutions usually offer separate teacher training sessions for novice instructors. However, the reflection on teaching performed with a significant delay after the taught lesson limits the possible impact on teachers. To bridge this gap, we introduced a weekly semi-structured reflective practice to supplement the teacher training sessions at our faculty. We created a paper diary that guides the starting teachers through the process of reflection. Over the course of the semester, the diary poses questions of increasing complexity while also functioning as a reference to the topics covered in teacher training. Piloting the diary on a group of 25 novice teaching assistants resulted in overwhelmingly positive responses and provided the teacher training sessions with valuable input for discussion. The diary also turned out to be applicable in a broader context: it was appreciated and used by several experienced university teachers from multiple faculties and even some high-school teachers. The diary is freely available online, including source and print versions.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
2019-SIGCSE-reflective-diary-professional-development-novice-teachers-paper.pdf   Verze souboru 15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
2019-SIGCSE-reflective-diary-professional-development-novice-teachers-paper.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/38602/871070/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/38602/871070/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/38602/871070/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/38602/871070/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 03:34

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
2019-SIGCSE-reflective-diary-professional-development-novice-teachers-presentation.pdf  15. 8. 2020

Vlastnosti

Název
2019-SIGCSE-reflective-diary-professional-development-novice-teachers-presentation.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/38602/871071/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/38602/871071/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/38602/871071/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/38602/871071/?info
Vloženo
So 15. 8. 2020 03:34

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 18. 5. 2024 14:37