Informační systém Repo
ŠÍMA, Josef. Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress. In D'Amico, Daniel J.; Martin, Adam G. Assessing Austrian Economics. Neuveden: Emerald Publishing Limited. s. 61-68. Advances in Austrian Economics, Vol. 24. ISBN 978-1-78973-936-7. doi:10.1108/S1529-213420190000024006. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
Autoři ŠÍMA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Neuveden, Assessing Austrian Economics, od s. 61-68, 8 s. Advances in Austrian Economics, Vol. 24, 2019.
Nakladatel Emerald Publishing Limited
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50201 Economic Theory
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/27590101:_____/19:00000069
Organizace CEVRO Institut, z.ú. – Repozitář
ISBN 978-1-78973-936-7
Doi http://dx.doi.org/10.1108/S1529-213420190000024006
Klíčová slova anglicky Austrian School; Pure theory; Analytic narrative; Economic menthod; Applied research; Scientific progress
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Pavol Minárik, Ph.D., učo 2429. Změněno: 30. 4. 2020 10:54.
Anotace
The chapter argues that, for the long-term successful survival of the Austrian School as a distinct school of thought, the work on the theory must not be sacrificed in the name of short-term success in producing applied pieces of scholarship and of communicating with the mainstream. Advances in modern work in pure theory and methodology provide a necessary glue connecting individual pieces of applied research – and the debates about boundaries of the school contribute toward the reappraisal of Austrian School identity.
Zobrazeno: 18. 4. 2024 20:04