D 2016

Současné problémy didaktiky dospělých

MUŽÍK, Jaroslav

Základní údaje

Originální název

Současné problémy didaktiky dospělých

Název česky

Současné problémy didaktiky dospělých

Název anglicky

Current problems of adult didactics

Autoři

MUŽÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, od s. 19-32, 14 s. 2016

Nakladatel

Ohře Media

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/16:00000038

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-906287-5-5

Klíčová slova česky

didaktika dospělých; proces vyučování a učení; kvalita didaktického procesu; poradenská didaktika

Klíčová slova anglicky

didactics of adults; teaching and learning process; quality of didactic process; counseling didactics
Změněno: 23. 3. 2020 11:02, doc. PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.

Anotace

ORIG EN

V originále

Didaktika resp. didaktika dospělých se řadí k vědám tradičním, konzervativním, majícím pevná, neměnná témata zkoumání, jejichž řešení se v histotorii příliš nemění. Příspěvek se snaží ukázat, že v didaktice v poslední době objevují témata nová, aktuální, inovující pohledy na procesy vyučování a učení. Jde zejména o oblast elektronického vzdělávání, problematiku kreativity ve výuce a kvalitu didaktického procesu. Obecně můžeme tento vývoj charakterizovat jako přechod od didaktiky normativní k didaktice poradenské, usměrňující a inspirující proces učení člověka.

Anglicky

Didactics and adult didactics respectively belong to the traditional, conservative sciences, having fixed, unchanging topics of research, the solutions of which do not change much throughout history. The article tries to show that recently there have been new current topics in didactics, innovating the views of teaching and learning processes. Generally, we can characterize this development as a transition from normative didactics to consulting didactics, directing and inspiring the process of human learning.
Zobrazeno: 15. 5. 2025 22:49