D 2019

Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka

Základní údaje

Originální název

Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání

Název anglicky

Notes on the Role of Electronic Media in Secondary and University Education

Autoři

LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Média a vzdělávání 2019 – Media & Education 2019, od s. 108-112, 5 s. 2019

Nakladatel

Extrasystem Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/46358978:_____/19:00000035

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-87570-45-6

Klíčová slova anglicky

Classical University;Secondary education;University education;Elektronization of teaching;Digital didactic technologies;Teachers’ didactic competencies

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2020 14:16, Ing. Kateřina Lendrová

Anotace

ORIG EN

V originále

Širší dostupnost vysokoškolského vzdělávání v současnosti vyvolává různé debaty o otázce kvality výuky v rámci tohoto spojení vzdělávání. Článek vychází z předpokladu, že vysokoškolské vzdělání by mělo v mnoha oblastech následovat středoškolské vzdělání. Zvláště citlivou oblastí je elektronizace výuky, kde obě úrovně vzdělávání využívají digitální didaktické technologie v různé míře. V rámci pilotního ověření akademického grantu autor článku prozkoumal situaci na středních odborných školách, které „dodávají“ své absolventy ke studiu na Univerzitě Jana Amose Komenského. Toto šetření je třeba považovat za první krok, první zpětnou vazbu, určitý výchozí bod pro přípravu didaktických zdrojů na univerzitě. V této souvislosti jak teorie, tak praxe vyžadují legitimní požadavek, aby vysokoškolské vzdělávání kreativním způsobem dále rozvíjelo didaktickou složku výuky vzhledem k stanoveným cílům a profilům absolventů.

Anglicky

The wider availability of higher education at present triggers different debates on the issue of teaching quality within this link of education. The article is based on the assumption that university education should follow secondary education in many areas. The electronization of teaching where both levels of education use digital didactic technologies to a different extent is a particularly sensitive area. Within the pilot verification of the academic grant, the author of the article has explored the situation at secondary vocational schools that “supply“ their graduates for the study at the Jan Amos Komensky University. This investigation needs to be considered as a first step, a first feedback, a certain starting point for drafting didactical resources at the university. In this context, both theory and practise make a legitimate requirement for the university education to further develop in a creative way the didactic component of the teaching due to the set goals and graduates’ profiles.
Zobrazeno: 25. 6. 2025 16:47