D
		
		2019
			
	    
Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání
	    LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání
	 
		
			Název anglicky
			Notes on the Role of Electronic Media in Secondary and University Education
		 
				Autoři
				LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Praha, Média a vzdělávání 2019 – Media & Education 2019, od s. 108-112, 5 s. 2019
			 
		
		
			Nakladatel
			Extrasystem Praha
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			elektronická verze "online"
		 
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/19:00000035
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova anglicky
			Classical University;Secondary education;University education;Elektronization of teaching;Digital didactic technologies;Teachers’ didactic competencies
		 
			
			
				
					V originále
					Širší dostupnost vysokoškolského vzdělávání v současnosti vyvolává různé debaty o otázce kvality výuky v rámci tohoto spojení vzdělávání. Článek vychází z předpokladu, že vysokoškolské vzdělání by mělo v mnoha oblastech následovat středoškolské vzdělání. Zvláště citlivou oblastí je elektronizace výuky, kde obě úrovně vzdělávání využívají digitální didaktické technologie v různé míře. V rámci pilotního ověření akademického grantu autor článku prozkoumal situaci na středních odborných školách, které „dodávají“ své absolventy ke studiu na Univerzitě Jana Amose Komenského. Toto šetření je třeba považovat za první krok, první zpětnou vazbu, určitý výchozí bod pro přípravu didaktických zdrojů na univerzitě. V této souvislosti jak teorie, tak praxe vyžadují legitimní požadavek, aby vysokoškolské vzdělávání kreativním způsobem dále rozvíjelo didaktickou složku výuky vzhledem k stanoveným cílům a profilům absolventů.
				 
				
					Anglicky
					The wider availability of higher education at present triggers different debates on the issue of teaching quality within this link of education. The article is based on the assumption that university education should follow secondary education in many areas. The electronization of teaching where both levels of education use digital didactic technologies to a different extent is a particularly sensitive area. Within the pilot verification of the academic grant, the author of the article has explored the situation at secondary vocational schools that “supply“ their graduates for the study at the Jan Amos Komensky University. This investigation needs to be considered as a first step, a first feedback, a certain starting point for drafting didactical resources at the university. In this context, both theory and practise make a legitimate requirement for the university education to further develop in a creative way the didactic component of the teaching due to the set goals and graduates’ profiles.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 17:47