Přehled o publikaci
	
		
		
		2019
			
	    
	
	
    Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání
LÖWENHÖFFEROVÁ, RadkaZákladní údaje
Originální název
Poznámky k úloze elektronických médií ve středním a vysokoškolském vzdělávání
	Název anglicky
Notes on the Role of Electronic Media in Secondary and University Education
		Autoři
LÖWENHÖFFEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Praha, Média a vzdělávání 2019 – Media & Education 2019, od s. 108-112, 5 s. 2019
			Nakladatel
Extrasystem Praha
		Další údaje
Jazyk
čeština
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		Stát vydavatele
Česká republika
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/19:00000035
		Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			ISBN
978-80-87570-45-6
		Klíčová slova anglicky
Classical University;Secondary education;University education;Elektronization of teaching;Digital didactic technologies;Teachers’ didactic competencies
		Příznaky
Recenzováno
		
				
				Změněno: 24. 3. 2020 14:16, Ing. Kateřina Lendrová
				
		V originále
Širší dostupnost vysokoškolského vzdělávání v současnosti vyvolává různé debaty o otázce kvality výuky v rámci tohoto spojení vzdělávání. Článek vychází z předpokladu, že vysokoškolské vzdělání by mělo v mnoha oblastech následovat středoškolské vzdělání. Zvláště citlivou oblastí je elektronizace výuky, kde obě úrovně vzdělávání využívají digitální didaktické technologie v různé míře. V rámci pilotního ověření akademického grantu autor článku prozkoumal situaci na středních odborných školách, které „dodávají“ své absolventy ke studiu na Univerzitě Jana Amose Komenského. Toto šetření je třeba považovat za první krok, první zpětnou vazbu, určitý výchozí bod pro přípravu didaktických zdrojů na univerzitě. V této souvislosti jak teorie, tak praxe vyžadují legitimní požadavek, aby vysokoškolské vzdělávání kreativním způsobem dále rozvíjelo didaktickou složku výuky vzhledem k stanoveným cílům a profilům absolventů.
				Anglicky
The wider availability of higher education at present triggers different debates on the issue of teaching quality within this link of education. The article is based on the assumption that university education should follow secondary education in many areas. The electronization of teaching where both levels of education use digital didactic technologies to a different extent is a particularly sensitive area. Within the pilot verification of the academic grant, the author of the article has explored the situation at secondary vocational schools that “supply“ their graduates for the study at the Jan Amos Komensky University. This investigation needs to be considered as a first step, a first feedback, a certain starting point for drafting didactical resources at the university. In this context, both theory and practise make a legitimate requirement for the university education to further develop in a creative way the didactic component of the teaching due to the set goals and graduates’ profiles.