J
2019
Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.
GRECMANOVÁ, H; K BALÁTOVÁ; E URBANOVSKÁ; M KUBIATKO; V CABANOVÁ et. al.
Základní údaje
Originální název
Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.
Název česky
Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.
Název anglicky
Climate of science subjects: an overview study
Autoři
GRECMANOVÁ, H; K BALÁTOVÁ; E URBANOVSKÁ; M KUBIATKO a V CABANOVÁ
Vydání
ACTA HUMANICA, Žilina, Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline, 2019, 1336-5126
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
Klíčová slova česky
Klima výuky, přírodovědné předměty, výzkumy, teoretické studie
Klíčová slova anglicky
the climate of teaching, science subjects, research study, theoretical study
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Klima výuky přírodovědných předmětů má významný vliv na mnoho faktorů, zejména na zvyšování školní efektivity. Klima výuky ovlivňuje jak sociální chování žáků, tak i jejich motivaci k výkonu, průběh učení a učební výsledky. Prospívá nejen žákům, ale působí rovněž na psychické rozpoložení pedagogů a na jejich pracovní spokojenost. Ovlivňuje též motivaci pedagogů k práci, ochotu chápat a řešit problémy ve výuce. Cílem předkládané studie je vymezit teoretická východiska, týkající se klimatu výuky, a taktéž prezentovat základní zjištění výzkumných studií, které se zaobíraly klimatem výuky, jak ve všeobecné rovině, tak i v rámci u přírodovědných předmětů.
Anglicky
The climate of science subjects teaching has got a significant influence on many factors, mainly on the improving school effectivity. It influences pupils´ social behavior, their motivation towards learning performance, learning process and learning outcomes. The climate of teaching is useful for pupils, but also for a mental state and work satisfaction of teachers. It influences teachers' work motivation and effort to solve work problems. The aim of the study is to determine a theoretical background of the climate of teaching and also present basic research outcomes which have been focused on the climate of teaching from the general viewpoint as well as from the viewpoint of teaching science subjects.
Zobrazeno: 5. 7. 2025 11:20