J 2019

Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.

GRECMANOVÁ, H; K BALÁTOVÁ; E URBANOVSKÁ; M KUBIATKO; V CABANOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.

Název česky

Klima výuky přírodovědných předmětů: přehledová studie.

Název anglicky

Climate of science subjects: an overview study

Autoři

GRECMANOVÁ, H; K BALÁTOVÁ; E URBANOVSKÁ; M KUBIATKO a V CABANOVÁ

Vydání

ACTA HUMANICA, Žilina, Fakulta humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline, 2019, 1336-5126

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizace

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

Klíčová slova česky

Klima výuky, přírodovědné předměty, výzkumy, teoretické studie

Klíčová slova anglicky

the climate of teaching, science subjects, research study, theoretical study

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 1. 2020 23:26, Eva Urbanovská

Anotace

V originále

Klima výuky přírodovědných předmětů má významný vliv na mnoho faktorů, zejména na zvyšování školní efektivity. Klima výuky ovlivňuje jak sociální chování žáků, tak i jejich motivaci k výkonu, průběh učení a učební výsledky. Prospívá nejen žákům, ale působí rovněž na psychické rozpoložení pedagogů a na jejich pracovní spokojenost. Ovlivňuje též motivaci pedagogů k práci, ochotu chápat a řešit problémy ve výuce. Cílem předkládané studie je vymezit teoretická východiska, týkající se klimatu výuky, a taktéž prezentovat základní zjištění výzkumných studií, které se zaobíraly klimatem výuky, jak ve všeobecné rovině, tak i v rámci u přírodovědných předmětů.

Anglicky

The climate of science subjects teaching has got a significant influence on many factors, mainly on the improving school effectivity. It influences pupils´ social behavior, their motivation towards learning performance, learning process and learning outcomes. The climate of teaching is useful for pupils, but also for a mental state and work satisfaction of teachers. It influences teachers' work motivation and effort to solve work problems. The aim of the study is to determine a theoretical background of the climate of teaching and also present basic research outcomes which have been focused on the climate of teaching from the general viewpoint as well as from the viewpoint of teaching science subjects.