D 2019

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

BENEŠ, Milan

Základní údaje

Originální název

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

Název česky

Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace

Název anglicky

Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications

Autoři

BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, od s. 8-13, 6 s. 2019

Nakladatel

Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/19:00000031

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-7121-360-4

Klíčová slova česky

Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika

Klíčová slova anglicky

State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2019 12:41, Milan Beneš

Anotace

ORIG EN

V originále

Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.

Anglicky

The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.
Zobrazeno: 10. 5. 2025 10:29