BENEŠ, Milan. Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace. In Fiala, Bohumír; Vasilová, Veronika. Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes. 1. vyd. Bratislava: Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR, 2019, s. 8-13. ISBN 978-80-7121-360-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Název česky Zákon O organisaci lidových kursů občanské výchovy a jeho andragogické implikace
Název anglicky Law on the organization of folk courses in citizenship education and its andragogical implications
Autoři BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v minulosti a dnes, od s. 8-13, 6 s. 2019.
Nakladatel Národné osvetové centrum, SR; AIVD ČR
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/46358978:_____/19:00000031
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN 978-80-7121-360-4
Klíčová slova česky Stát; vzdělávací politika; sociální hnutí; vzdělávání dospělých; lidová výchova; občanská výchova; státní a individuální pedagogika
Klíčová slova anglicky State; educational policy; social movement; adult education; folk education; civic education; state and individual pedagogy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Milan Beneš, učo 1110. Změněno: 16. 12. 2019 12:41.
Anotace
Nově vzniklá Československá republika se potýkala s celou řadou problémů. Jednou z cest k jejich řešení měla být i občanská výchova dospělých. Ze strany státu byly stanoveny cíle, ukotvené v celé řadě legislativních dokumentů. Bylo vytvořeno určité organizační a materiální zázemí. Tento příspěvek se zaměří na to, zda stanoveným cílům odpovídaly i didaktické a metodické koncepce, umožňující jejich realizaci. S tím spojená otázka zní, nakolik potřebuje andragogická praxe andragogickou teorii.
Anotace anglicky
The newly established Czechoslovak Republic faced many problems. One way of solving these problems was to educate citizens in civics. The country’s objectives have been set, grounded in a number of legislative documents. An organizational and material basis has been created. This paper will focus on whether the set objectives corresponded to the pedagogical, didactic and methodological practice of that time, enabling their achievement. The associated question on: how much does andragogical practice also require andragogical theory.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 18:31