Přehled o publikaci
2019
Kombinatorika v primární škole (Rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků)
PRIHONSKÁ, Jana a Jiří BŘEHOVSKÝZákladní údaje
Originální název
Kombinatorika v primární škole (Rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků)
Název česky
Kombinatorika v primární škole
Název anglicky
Combinatorics in Primary School
Autoři
PRIHONSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří BŘEHOVSKÝ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Liberec, 72 s. 2019
Nakladatel
Technická univerzita v Liberci
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-80-7494-447-5
Klíčová slova česky
logicko-kombinační myšlení; kombinatorický problém; aktivity; metody řešení
Klíčová slova anglicky
logical-combinational thinking; combinatorial problem; activities; methods of solution
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2020 10:06, Jana Prihonská
V originále
Monografie je plánovaným výstupem řešení projektu SGS FP TUL 21162 / 2017. Je zaměřena na rozvoj logicko-kombinačního myšlení žáků prvního stupně základní školy. Prezentuje výsledky získané na základě experimentálního a dotazníkového šetření s učiteli a žáky prvního stupně v kontextu s publikovanými výsledky zahraničních autorů. V první části jsou zařazeny výsledky analýzy vybraných učebnico-vých řad pro 1. stupeň, na základě níž byla provedena kategorizace kombinatorických problémů, popsány výsled-ky průzkumu, který zjišťoval míru úspěšnosti žáků primární školy při řešení základních typů kombinatorických úloh a využívaných metod k jejich řešení a informace o výsledku dotazníkového šetření zaměřeného na učitele pri-mární školy z hlediska jejich přístupu k zařazování a řešení kombinatorických úloh při výuce matematiky. V další části je uveden soubor aktivit a her, které byly experimentálně ověřeny ve školách a mohou být využity k rozvoji logicko-kombinačního myšlení žáků. Aktivity jsou voleny tak, aby byly využity jako propedeutika pro kombinatori-ku, resp. základní kombinatorické pojmy a metody řešení kombinatorických problémů a jsou doplněny metodic-kým komentářem k jejich realizaci včetně potřebných pomůcek. Součástí publikace je CD se zpracovanými pro-blémy v PowerPointu, aktivity pro interaktivní tabuli SMART Board a soubor pomůcek, které jsou potřebné pro realizaci uvedených aktivit.