B 2015

(Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

(Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze

Název anglicky

(Un) prepared Teacher and Pupil in an Environment of Social Exclusion

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Opava, 109 s. vydání první, 2015

Nakladatel

Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizace

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář

ISBN

978-80-7510-160-0

Klíčová slova anglicky

(Un)prepared; Teacher; Pupil; Environment; Social Exclusion; Research;
Změněno: 23. 6. 2019 11:48, Martin Kaleja

Anotace

V originále

Předložená monografie svými výzkumnými výsledky poukazuje na připravenost pedagogů k edukaci dětí a žáků z prostředí sociální exkluze, kterou lze hodnotit jako významně insuficientní. Řešené téma bylo součástí celorepublikového výzkumného záměru a bylo výzkumně diverzifikováno do tří oblastí. Středem zájmu byla orientace pedagogů v relevantních otázkách zasahujících do procesu školní edukace. Zajímala nás reálna terénní praxe pedagogů, zejména jejich přístup k aplikaci podpůrných opatření. Jejich pohled na inkluzivní vzdělávání byl nedílnou součástí monitoringu. Ve všech oblastech byly identifikovány rezervy negativně determinující vlastní připravenost. Do kvantitativně-orientovaného výzkumu bylo zapojeno celkem 2005 respondentů z 13 krajů republiky, pracující na všech typech základních škol. Výzkumná zjištění podtrhují důležitost a aktuální potřebu nové efektivní koncepce systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a zavedení kariérního (kvalifikačního) růstu pedagogů.

Anglicky

The monograph presented by its research results points to the preparedness of educators to educate children and pupils from the environment of social exclusion, which can be assessed as significantly insufficient. The topic was part of a nationwide research plan and was diversified into three areas. The focus was on the orientation of teachers in relevant issues affecting the school education process. We were interested in the real field practice of teachers, especially their approach to the application of support measures. Their view of inclusive education was an integral part of monitoring. Reserves have been identified in all areas that negatively determine their own preparedness. A total of 2005 respondents from 13 regions of the Czech Republic working in all types of primary schools were involved in quantitative-oriented research. The research findings underline the importance and current need for a new effective concept for the system of continuing education for teachers and the introduction of career (qualification) growth for teachers.