KALEJA, Martin. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. 109 s. vydání první. ISBN 978-80-7510-160-0. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze
Název anglicky (Un) prepared Teacher and Pupil in an Environment of Social Exclusion
Autoři KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Opava, 109 s. vydání první, 2015.
Nakladatel Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizace Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repozitář
ISBN 978-80-7510-160-0
Klíčová slova anglicky (Un)prepared; Teacher; Pupil; Environment; Social Exclusion; Research;
Změnil Změnil: Martin Kaleja, učo 2117. Změněno: 23. 6. 2019 11:48.
Anotace
Předložená monografie svými výzkumnými výsledky poukazuje na připravenost pedagogů k edukaci dětí a žáků z prostředí sociální exkluze, kterou lze hodnotit jako významně insuficientní. Řešené téma bylo součástí celorepublikového výzkumného záměru a bylo výzkumně diverzifikováno do tří oblastí. Středem zájmu byla orientace pedagogů v relevantních otázkách zasahujících do procesu školní edukace. Zajímala nás reálna terénní praxe pedagogů, zejména jejich přístup k aplikaci podpůrných opatření. Jejich pohled na inkluzivní vzdělávání byl nedílnou součástí monitoringu. Ve všech oblastech byly identifikovány rezervy negativně determinující vlastní připravenost. Do kvantitativně-orientovaného výzkumu bylo zapojeno celkem 2005 respondentů z 13 krajů republiky, pracující na všech typech základních škol. Výzkumná zjištění podtrhují důležitost a aktuální potřebu nové efektivní koncepce systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a zavedení kariérního (kvalifikačního) růstu pedagogů.
Anotace anglicky
The monograph presented by its research results points to the preparedness of educators to educate children and pupils from the environment of social exclusion, which can be assessed as significantly insufficient. The topic was part of a nationwide research plan and was diversified into three areas. The focus was on the orientation of teachers in relevant issues affecting the school education process. We were interested in the real field practice of teachers, especially their approach to the application of support measures. Their view of inclusive education was an integral part of monitoring. Reserves have been identified in all areas that negatively determine their own preparedness. A total of 2005 respondents from 13 regions of the Czech Republic working in all types of primary schools were involved in quantitative-oriented research. The research findings underline the importance and current need for a new effective concept for the system of continuing education for teachers and the introduction of career (qualification) growth for teachers.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 29. 3. 2024 06:25