Přehled o publikaci
2019
Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
BENEŠ, MilanZákladní údaje
Originální název
Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Název česky
Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Název anglicky
Pedagogical approaches of the 19th century and adult education today
Autoři
BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Prešov, Teória a prax edukácie dospelých. Andragogické vedecké štúdie, od s. 26-36, 11 s. 2019
Nakladatel
Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/46358978:_____/19:00000029
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-555-2218-0
Klíčová slova česky
Individuální - sociální - státní pedagogika; dějiny pedagogiky; vzdělávání dospělých
Klíčová slova anglicky
Individual - social - state pedagogy; history of pedagogy; adult education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 5. 2019 12:14, Milan Beneš
V originále
V 19. století vznikající vědecká pedagogika netvořila nějaký myšlenkový monolit. Vedle sebe existovaly rozdílné směry, které je možné klasifikovat podle různých kritérií. V tomto příspěvku představujeme koncepce individuální, sociální a státní pedagogiky. Cílem je konfrontace s dnešním pojetím vzdělávání dospělých. Přitom se ukáže, že každý z těchto směrů zanechal v dnešním vzdělávání dospělých stopy.
Anglicky
The field of educational science emerging in the 19th century did not constitute any fixed intellectual framework. Rather, there were different trends existing next to each other that can be classified according to a variety of criteria. This paper intends to introduce the constructs of individual, social and state pedagogy. The aim is confronting them with the current concept of adult education while showing that each of the lines mentioned above left their mark in education of adults as we know it today.