BENEŠ, Milan. Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých. Online. In Mayer, Katarína. Teória a prax edukácie dospelých. Andragogické vedecké štúdie. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2019, s. 26-36. ISBN 978-80-555-2218-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Název česky Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Název anglicky Pedagogical approaches of the 19th century and adult education today
Autoři BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Prešov, Teória a prax edukácie dospelých. Andragogické vedecké štúdie, od s. 26-36, 11 s. 2019.
Nakladatel Prešovská univerzita v Prešove
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/46358978:_____/19:00000029
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN 978-80-555-2218-0
Klíčová slova česky Individuální - sociální - státní pedagogika; dějiny pedagogiky; vzdělávání dospělých
Klíčová slova anglicky Individual - social - state pedagogy; history of pedagogy; adult education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Milan Beneš, učo 1110. Změněno: 27. 5. 2019 12:14.
Anotace
V 19. století vznikající vědecká pedagogika netvořila nějaký myšlenkový monolit. Vedle sebe existovaly rozdílné směry, které je možné klasifikovat podle různých kritérií. V tomto příspěvku představujeme koncepce individuální, sociální a státní pedagogiky. Cílem je konfrontace s dnešním pojetím vzdělávání dospělých. Přitom se ukáže, že každý z těchto směrů zanechal v dnešním vzdělávání dospělých stopy.
Anotace anglicky
The field of educational science emerging in the 19th century did not constitute any fixed intellectual framework. Rather, there were different trends existing next to each other that can be classified according to a variety of criteria. This paper intends to introduce the constructs of individual, social and state pedagogy. The aim is confronting them with the current concept of adult education while showing that each of the lines mentioned above left their mark in education of adults as we know it today.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 16:50