BENEŠ, Milan. Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých (Pedagogical approaches of the 19th century and adult education today). Online. In Mayer, Katarína. Teória a prax edukácie dospelých. Andragogické vedecké štúdie. 1st ed. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2019, p. 26-36. ISBN 978-80-555-2218-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Name in Czech Pedagogické koncepce 19. století a dnešní vzdělávání dospělých
Name (in English) Pedagogical approaches of the 19th century and adult education today
Authors BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Prešov, Teória a prax edukácie dospelých. Andragogické vedecké štúdie, p. 26-36, 11 pp. 2019.
Publisher Prešovská univerzita v Prešove
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/46358978:_____/19:00000029
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-555-2218-0
Keywords (in Czech) Individuální - sociální - státní pedagogika; dějiny pedagogiky; vzdělávání dospělých
Keywords in English Individual - social - state pedagogy; history of pedagogy; adult education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Milan Beneš, učo 1110. Changed: 27/5/2019 12:14.
Abstract
V 19. století vznikající vědecká pedagogika netvořila nějaký myšlenkový monolit. Vedle sebe existovaly rozdílné směry, které je možné klasifikovat podle různých kritérií. V tomto příspěvku představujeme koncepce individuální, sociální a státní pedagogiky. Cílem je konfrontace s dnešním pojetím vzdělávání dospělých. Přitom se ukáže, že každý z těchto směrů zanechal v dnešním vzdělávání dospělých stopy.
Abstract (in English)
The field of educational science emerging in the 19th century did not constitute any fixed intellectual framework. Rather, there were different trends existing next to each other that can be classified according to a variety of criteria. This paper intends to introduce the constructs of individual, social and state pedagogy. The aim is confronting them with the current concept of adult education while showing that each of the lines mentioned above left their mark in education of adults as we know it today.
Print
Add to clipboard Displayed: 18/5/2024 21:27