s 2019

Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu.

KALEJA, Martin

Basic information

Original name

Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu.

Name in Czech

Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu.

Name (in English)

Multidimensional proportionality of study failure and its selected contexts in higher education. Reviewed conference proceedings to international conference workshop.

Authors

KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Opava, 119 pp. 2019

Publisher

Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization

Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository

ISBN

978-80-7510-329-1

Keywords (in Czech)

výzkumný projekt; studijní neúspěšnost; vysoká škola; vzdělávání; student

Keywords in English

research project; study failure; university;student

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2019 19:52, Martin Kaleja

Abstract

V originále

Recenzovaný sborník příspěvků autorského kolektivu české a polské provenience, jehož editorem je Martin Kaleja, prezentuje vybraná témata k problematice vysokoškolského vzdělávání a studijní neúspěšnosti v systému terciárního školství. Jednotlivé příspěvky řeší výzkumná témata, která lze vnímat z různých perspektiv zkoumání a nazírat tak na ně v kontextu variabilních proporcionalit. Objasňují ohraničení svého kontextu v několika rovinách. V rovině teoretické, teoreticko-metodologické, teoreticko-empirické, nebo případně také svůj problém ozřejmují v rovině metodologicko-empirické. Editovaný sborník prošel řádně procesem recenzování a všechny jeho příspěvky, ať už prezentované v češtině či v polštině vycházejí od autorů profesně angažujících se do otázek vysokoškolského vzdělávání a vysokoškolské politiky.

In English

The reviewed collection of contributions by the authorial team of Czech and Polish provenance, whose editor is Martin Kaleja, presents selected topics on the issue of higher education and unsuccessfulness in the system of tertiary education. Individual papers deal with research topics that can be viewed from different perspectives of exploration and viewed in the context of variable proportions. They clarify the boundaries of their context on several levels. In the theoretical, theoretical-methodological, theoretical-empirical, or possibly also their problem they explain in the methodological-empirical level. The edited proceedings went through the process of reviewing and all his contributions, whether presented in Czech or in Polish, are based on authors professionally engaged in higher education and university policy issues.