Přehled o publikaci
2018
Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí
BENEŠ, MilanZákladní údaje
Originální název
Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí
Název česky
Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí
Název anglicky
Inclusion and integration. Pedagogical, andragogical, sociological and normative conception
Autoři
BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Banská Bystrica, Andragogické študie 2018, od s. 299-308, 10 s. 2018
Nakladatel
Belianum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/18:00000021
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN
978-80-557-1500-1
Klíčová slova česky
Integrace; inkluze; sociální politika; inkluzivní pedagogika a andragogika; inkluze a sociologie
Klíčová slova anglicky
Integration; inclusion; social policy; inclusive pedagogy and andragogy; inclusion and sociology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2019 14:14, Milan Beneš
V originále
Inkluze je poměrně nový pohled na začleňování jednotlivců a skupin do vzdělávacího systému. Pojem inkluze nahrazuje dříve používaný pojem integrace, přitom je často chápán jako nějaká vyšší a morálně hodnotnější forma dřívější integrativní pedagogiky a andragogiky. Tento příspěvek se zabývá upřesněním obou pojmů a jejich vztahu, přitom využívá i historické a sociologické poznatky. Jeho cílem není posuzovat záměry inkluze ani dosavadní skutečný přínos inkluzivních opatření. Zaměřuje se především na některé rozpory a nedořešené otázky dnešního pojetí inkluzivní pedagogiky a andragogiky.
Anglicky
Inclusion is a relatively new perspective on integrating individuals and groups into the educational system. The concept of inclusion replaces the previously used concept of integration, which is often understood to be a higher and morally more valuable form of prior integrative pedagogy and andragogy. This report focuses on clarifying both terms and their relationship, using historical and sociological knowledge. Its aim is not to consider the goals or actual benefits of inclusive measures. It focuses primarily on some contradictions and unresolved issues of today's concept of inclusive pedagogy and andragogy.