BENEŠ, Milan. Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí. In Miroslav Krystoň. Andragogické študie 2018. 1. vyd. Banská Bystrica: Belianum, 2018, s. 299-308. ISBN 978-80-557-1500-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí
Název česky Inkluze a integrace. Pedagogické, andragogické, sociologické a normativní pojetí
Název anglicky Inclusion and integration. Pedagogical, andragogical, sociological and normative conception
Autoři BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Banská Bystrica, Andragogické študie 2018, od s. 299-308, 10 s. 2018.
Nakladatel Belianum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/46358978:_____/18:00000021
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN 978-80-557-1500-1
Klíčová slova česky Integrace; inkluze; sociální politika; inkluzivní pedagogika a andragogika; inkluze a sociologie
Klíčová slova anglicky Integration; inclusion; social policy; inclusive pedagogy and andragogy; inclusion and sociology
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Milan Beneš, učo 1110. Změněno: 7. 4. 2019 14:14.
Anotace
Inkluze je poměrně nový pohled na začleňování jednotlivců a skupin do vzdělávacího systému. Pojem inkluze nahrazuje dříve používaný pojem integrace, přitom je často chápán jako nějaká vyšší a morálně hodnotnější forma dřívější integrativní pedagogiky a andragogiky. Tento příspěvek se zabývá upřesněním obou pojmů a jejich vztahu, přitom využívá i historické a sociologické poznatky. Jeho cílem není posuzovat záměry inkluze ani dosavadní skutečný přínos inkluzivních opatření. Zaměřuje se především na některé rozpory a nedořešené otázky dnešního pojetí inkluzivní pedagogiky a andragogiky.
Anotace anglicky
Inclusion is a relatively new perspective on integrating individuals and groups into the educational system. The concept of inclusion replaces the previously used concept of integration, which is often understood to be a higher and morally more valuable form of prior integrative pedagogy and andragogy. This report focuses on clarifying both terms and their relationship, using historical and sociological knowledge. Its aim is not to consider the goals or actual benefits of inclusive measures. It focuses primarily on some contradictions and unresolved issues of today's concept of inclusive pedagogy and andragogy.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 5. 5. 2024 15:00