Přehled o publikaci
2016
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
BENEŠ, MilanBasic information
Original name
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Name in Czech
Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Name (in English)
Contemplation about existence many andragogic and existence only solitary andragogic science
Authors
BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, p. 10-18, 9 pp. 2016
Publisher
Ohře média
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46358978:_____/16:00000015
Organization
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN
978-80-906287-5-5
Keywords (in Czech)
Andragogika; integrální andragogika; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogika; funkcionální a intencionální výchova; interdisciplinarita
Keywords in English
Andragogy; integral andragogy; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogy; functional and intentional education; interdisciplinarit
Tags
Reviewed
Changed: 2/11/2018 08:27, Milan Beneš
V originále
Česká andragogická diskuze se vyznačuje dvěma přístupy uchopení problematiky učení se a vzdělávání dospělých. Obě koncepce se liší ve východiscích, teoretickém zázemí a určení účelů oboru. Při posouzení těchto dvou pojetí panují některá nedorozumění a desinterpretace, na které má tento příspěvek upozornit.
In English
The Czech andragogical discussion is characterised by two approaches to the handling of the issue of adult learning and education. These two approaches differ in assumptions, theoretical foundations and definitions of the objectives of the discipline. Certain misunderstandings and misinterpretations arise from assessments of these two approaches, and this article aims to shed some light on them.