BENEŠ, Milan. Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky (Contemplation about existence many andragogic and existence only solitary andragogic science). In Česká andragigická společnost; Semis. Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života. 1st ed. Žatec: Ohře média, 2016, p. 10-18. ISBN 978-80-906287-5-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Name in Czech Úvaha o existenci mnoha andragogických koncepcí a jen jedné andragogiky
Name (in English) Contemplation about existence many andragogic and existence only solitary andragogic science
Authors BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, p. 10-18, 9 pp. 2016.
Publisher Ohře média
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/16:00000015
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-906287-5-5
Keywords (in Czech) Andragogika; integrální andragogika; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogika; funkcionální a intencionální výchova; interdisciplinarita
Keywords in English Andragogy; integral andragogy; sciences of adult education; studies in the education of adults; pedagogy; functional and intentional education; interdisciplinarit
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Milan Beneš, učo 1110. Changed: 2/11/2018 08:27.
Abstract
Česká andragogická diskuze se vyznačuje dvěma přístupy uchopení problematiky učení se a vzdělávání dospělých. Obě koncepce se liší ve východiscích, teoretickém zázemí a určení účelů oboru. Při posouzení těchto dvou pojetí panují některá nedorozumění a desinterpretace, na které má tento příspěvek upozornit.
Abstract (in English)
The Czech andragogical discussion is characterised by two approaches to the handling of the issue of adult learning and education. These two approaches differ in assumptions, theoretical foundations and definitions of the objectives of the discipline. Certain misunderstandings and misinterpretations arise from assessments of these two approaches, and this article aims to shed some light on them.
Print
Add to clipboard Displayed: 18/5/2024 22:45