D 2018

Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu

SHÁNILOVÁ, Ivana

Základní údaje

Originální název

Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu

Název česky

Další vzdělávání pedagogických pracovníků v regionálním kontextu

Název anglicky

Continuing Educacion Of Pedagogical Employees In Regional Context

Autoři

SHÁNILOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

2018. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte, od s. 229-240, 12 s. 2018

Nakladatel

Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000012

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-89654-40-6

Klíčová slova česky

cíle ve vzdělávání; další vzdělávání pedagogických pracovníků; kompetence; systém; výzkumné metody; vzdělávací programy;

Klíčová slova anglicky

futher education; education of educational workers; competence; teaching profession

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 10. 2018 11:20, Ivana Shánilová

Anotace

V originále

Příspěvek je zaměřen na oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném světě. Za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek a oblastí. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele a ředitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. V příspěvku jsou použity závěry z empirického šeření, které bylo realizováno na mateřských, základních a středních školách v České republice.

Česky

Příspěvek je zaměřen na oblast dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném světě. Za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek a oblastí. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele a ředitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. V příspěvku jsou použity závěry z empirického šeření, které bylo realizováno na mateřských, základních a středních školách v České republice.

Anglicky

The study aimed at the continuing education of pedagogical workers as one of key adaptation mechanism which ensure the ability of educational system to respond adequatly towards continuously changing societal conditions at present.