D 2018

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

BENEŠ, Milan

Základní údaje

Originální název

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

Název česky

Studium andragogiky a možnosti profesionalizace andragogických povolání

Název anglicky

Study of andragogy and professionalization possibilities of andragogical professions

Autoři

BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Vzdelávanie dospelých v regionálnom kontexte. Zborník vedeckých štúdií. od s. 92-103, 12 s. 2018

Nakladatel

VŠEMVS

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000010

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-89654-40-6

Klíčová slova česky

Andragogické studium; andragogické profese; profesionalizace andragogických povolání; andragogická etika

Klíčová slova anglicky

Adult education study; andragogical profession; andragogical ethics; professionalization of andragogical professions

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 10. 2018 11:18, Milan Beneš

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je posoudit přínos vysokoškolského studia andragogiky k profesionalizaci andragogických povolání. Vycházíme z rešerše koncepcí studia andragogiky v zemích Evropské unie, především v sousedních a německy mluvících. Získané poznatky byly konfrontovány s profesními teoriemi. Ukazuje se, že využití nových forem studia je možným výrazným příspěvkem k profesionalizaci.

Anglicky

The study aim to assess the contribution of university study of adult education to the professionalization of andragogical professions. It has come out from the background research of adult education study in European Union member states. The obtained knowledge were confronted with the theories of profession. It was shown that the utilisation of new forms of adult education study is a possible significant contribution to the professionalization.