D
2018
Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání
SHÁNILOVÁ, Ivana a Milan DEMJANENKO
Základní údaje
Originální název
Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání
Název česky
Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání
Název anglicky
Role of Milan Beneš in the development of educational theory
Autoři
SHÁNILOVÁ, Ivana (203 Česká republika, domácí) a Milan DEMJANENKO (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bratislava, ACTA ANDRAGOGICA 6, od s. 287-300, 14 s. 2018
Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46358978:_____/18:00000009
Organizace
Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
Klíčová slova česky
teoreticko-metodologická východiska; osobnost andragogiky; vzdělávání dospělých; kvalitativní výzkum; výzkumné metody
Klíčová slova anglicky
theoretical and methodological backgrounds; personality of andragogy; adult education; qualitative research; research methods
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
Studie se zabývá teoretickými a metodologickými východisky zkoumání role doc. Dr. Milana Beneše v oblasti terorie a praxe vzdělávání dospělých. Vymezuje cíl vědeckého projektu, kterým je analýza a kritické zhodnocení celoživotní práce a děl významného českého představitele andragogiky, jeho odborné literatury a odkazů pro andragogiku a podkladů pro další odbornou diskusi, která je v dnešní době do určité míry otevřená a upozornění na další možné oblasti výzkumu. Studie zdůvodňuje a popisuje zvolené metodické postupy řešení výzkumného problému, včetně metod kvalitativního výzkumu (biografická metoda, analýza osobních dokumentů, analýza publikační činnosti a nestandardizovaný rozhovor).
Anglicky
The study deals with the theoretical and methodological starting points for studying the role of doc. Dr. Milan Benes in the field of adult education theory and practice. It defines the objective of a scientific project which is an analysis and a critical evalua-tion of the lifelong work and works of a prominent Czech representative of andragogy, his professional literature and references for andragogy and the background for further professional discussion, which is now open to some extent, and attention to other possible areas of research. The study justifies and describes selected methodological approaches of solving the research problem, including methods of qualitative research (biographical method, analysis of personal documents, analysis of publishing activities and non-standardized interview).
Zobrazeno: 15. 5. 2025 22:49