JANKŮ, Kateřina and Martin KALEJA. Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu (Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research). In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. p. 81-87, 8 pp. ISBN 978-80-87952-25-2. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu
Name in Czech Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu
Name (in English) Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research
Authors JANKŮ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin KALEJA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog, p. 81-87, 8 pp. 2018.
Publisher MAGNANIMITAS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Dostupné na webu zde:
RIV identification code RIV/47813059:19510/18:A0000095
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-87952-25-2
Keywords (in Czech) Snoezelen, speciální pedagogika, výzkum, praxe
Keywords in English Snoezelen; special education; research; practise
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 14/12/2018 12:59.
Abstract
Prezentované sdělení pojednává o smyslovém aktivizačním přístupu, zahrnujícím širokou plejádu metod a technik, označovaném jako Snoezelen, který se využívá za účelem poskytnutí podpory, motivace, zprostředkování zkušenosti u osob s vícečetným postižením různého věku, zejména však u dětí a dospívajících. Autoři textu nastiňují jeho význam ve speciálněpedagogické praxi a poukazují na absenci potřebných speciálněpedagogických výzkumných záměrů v prostoru České republiky. Na konci svého příspěvku prezentují vybrané dílčí závěry z realizovaných empiricky uchopených schémat.
Abstract (in English)
The text deals with sensory activation approach involving a wide variety of methods and techniques, called Snoezelen, which is used to provide support, motivation, giving experience to people with multiple disabilities of different ages, especially children and adolescents. The authors of the text outline its importance in special pedagogy and point to the absence of special pedagogical research intentions in the Czech Republic. In conclusion, they present selected partial conclusions from realized empirical projects.
Print
Add to clipboard Displayed: 20/4/2024 03:53