2018
Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění
ADAMCZYK, RomanBasic information
Original name
Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění
Name in Czech
Jazyková kompetence pedagoga a sféry jejího uplatnění
Name (in English)
Language competences of educators and areas of their application
Authors
ADAMCZYK, Roman
Edition
Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti s názvem Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018
Other information
Type of outcome
Presentations at conferences
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech)
pedagogický pracovník; jazyková kompetence; komunikační dovednosti
Keywords in English
educator; language competence; communication skills
Changed: 15/6/2018 16:18, Roman Adamczyk
V originále
Jazykové kompetence vyučujících na všech stupních škol tvoří nedílnou součást moderní profesní pedagogické činnosti a jsou historicky zakotveny v české i zahraniční lingvistické a lingvodidaktické tradici. Tvoří podmnožinu sady obecných a ´měkkých´ dovedností v oblasti komunikace a efektivní nástroj poznání v tom smyslu, že zpřístupňují cizojazyčné zdroje v knihovnách, databázích a na celé široké platformě internetu a umožňují komunikaci v interaktivním sociálním prostředí konferencí či v jiných odborných kontextech. Příspěvek se zaměřuje zejména na jazykové kompetence učitelů nejazykových předmětů jako součást jejich profesní připravenosti a na sféry uplatnění těchto kompetencí v oblasti produktivních i receptivních dovedností, které tradičně zahrnují mluvení, psaní, poslech, čtení a překlad. Sbližováním jazykové a nejazykové výuky vznikly nové didaktické přístupy, které dále podtrhují význam a potenciál jazykové kompetence pedagoga v jeho profesní činnosti.
In Czech
Jazykové kompetence vyučujících na všech stupních škol tvoří nedílnou součást moderní profesní pedagogické činnosti a jsou historicky zakotveny v české i zahraniční lingvistické a lingvodidaktické tradici. Tvoří podmnožinu sady obecných a ´měkkých´ dovedností v oblasti komunikace a efektivní nástroj poznání v tom smyslu, že zpřístupňují cizojazyčné zdroje v knihovnách, databázích a na celé široké platformě internetu a umožňují komunikaci v interaktivním sociálním prostředí konferencí či v jiných odborných kontextech. Příspěvek se zaměřuje zejména na jazykové kompetence učitelů nejazykových předmětů jako součást jejich profesní připravenosti a na sféry uplatnění těchto kompetencí v oblasti produktivních i receptivních dovedností, které tradičně zahrnují mluvení, psaní, poslech, čtení a překlad. Sbližováním jazykové a nejazykové výuky vznikly nové didaktické přístupy, které dále podtrhují význam a potenciál jazykové kompetence pedagoga v jeho profesní činnosti.