KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR and Marie VÍTKOVÁ. Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood). hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
Name in Czech Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
Name (in English) Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marta KOLAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel MÜHLPACHR (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ.
Edition 2016.
Publisher hlavní řešitel: Martin Kaleja
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research and development projects
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW webové stránky projektu
RIV identification code RIV/47813059:19510/16:A0000081
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech) inkluze; vzdělávání; škola; pedagog; asistent pedagoga; speciální pedagog; koordinátor
Keywords in English inclusion; education; school; pedagogue; asistent teacher; special educational needs teacher; koordinator
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 4/6/2019 08:11.
Abstract
Projekt představuje výzkumně podloženou žádoucí podporu inkluzivní politiky vzdělávání romských žáků ZŠ s předmětným zásahem do otázek rodinného prostředí, školního prostředí, otázek poradenství a kompetencí pedagogů a jiných pracovníků, angažujících se do řešené problematiky. Koncepčně je sestaven ze 6 KA, jejichž cíle zohledňují aktuální potřeby definovaných úkolů jednotlivých částí projektu, vedou terénní pedagogickou společnost k systemizovaným změnám, vedoucím k prevenci školní neúspěšnosti.
Abstract (in English)
The project is a research supported by the desirable support of an inclusive policy for the education of Roma pupils in the elementary schools with a particular focus on issues related to the family environment, the school environment, advisory issues and the competencies of teachers and other staff involved in the problem. Conceptually, it consists of six KAs, the objectives of which take into account the current needs of the defined tasks of the individual parts of the project, lead the field pedagogical society to systemic changes leading to the prevention of school failure.
Print
Add to clipboard Displayed: 19/4/2024 07:05