KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání (HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION). Online. In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017. p. 18-26. ISBN 978-80-87952-21-4. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání
Name in Czech Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání
Name (in English) HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. p. 18-26, 9 pp. 2017.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/47813059:19510/17:A0000072
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-87952-21-4
Keywords (in Czech) heterogenita; speciální pedagog; žák; kompetence
Keywords in English heterogenity; special pedagogue; pupil; competence
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 10/4/2018 10:36.
Abstract
Příspěvek se zaměřuje na socioedukativní individuality dětí a žáků s důrazem na otázky speciálních vzdělávacích potřeb a potřeb podpůrných opatření. Prezentuje pojetí speciálněpedagogické heterogenity a dotýká se profesní připravenosti pedagogů. Do sestaveného schématu vstupují v synchronizované dyádě diagnostika projevů jednotlivých kategorií speciálních vzdělávacích potřeb a identifikace vhodné podpory, která je závislá na kompetencích pedagogického týmu.
Abstract (in English)
The paper focuses on the socio-educational individualities of children and pupils, with an emphasis on the issues of special educational needs and the mode of supportive individual tools. It presents the concept of special educational heterogeneity and call for the professional readiness of all teachers and educators .Diagnoses in special pedagogy practices are reffering to manifestations of the category of special educational needs and the identification of SEN is about support, that is dependent on the competencies of the teachers and educators.
Print
Add to clipboard Displayed: 24/4/2024 13:19