KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky (Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps). In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas. p. 44-51. ISBN 978-80-87952-21-4. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Name in Czech Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Name (in English) Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. p. 44-51, 8 pp. 2017.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/47813059:19510/17:A0000065
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-87952-21-4
Keywords (in Czech) vzdělávání; romské děti; romští žáci; škola; edukace; stát
Keywords in English school education; Roma children; Roma pupils; school; education; state
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 10/4/2018 11:21.
Abstract
Příspěvek popisuje základní rámec současného stavu předškolního a základního vzdělávání (sociálně) vyloučených romských dětí a žáků povinné školní docházky, jejichž institucionalizovanou školní edukaci Česká republika spojuje s otázkou inkluzivního vzdělávání. Prezentované sdělení autorů se opírá o relevantní klíčová výzkumná zjištění vycházející z uskutečněných vlastních projektů a z dat obecně uznávaných, nebo obecně veřejnosti dostupných s implikovanou žádoucí kriticky objektivní reflexí k současným platným legislativním, případně jiným plošně závazným předpisům, doporučením atp.
Abstract (in English)
The text describes the basic framework of the current state of pre-school and primary school education of (socially excluded) Roma children and pupils in compulsory schooling, whose institutionalized school education is in the Czech Republic conected with inclusive education. The presented author's statement is based on relevant key research findings based on realized own projects and data generally acknowledged, or generally available to the public, with implied desirable critically objective reflections on the current valid legislative, or other area-specific regulations, recommendations, etc.
Print
Add to clipboard Displayed: 29/3/2024 09:35