Podrobný výpis o publikaci
2018
Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích
PETRŮ, NaděždaZákladní údaje
Originální název
Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích
Název česky
Nástupnická strategie v českých rodinných podnicích
Název anglicky
The succession strategy in Czech family businesses
Autoři
PETRŮ, Naděžda (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, 104 s. SCIENCEpress, 2018
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, a.s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/04274644:_____/18:#0000327
Organizace
Vysoká škola finanční a správní, a.s. – Repozitář
ISBN
978-80-7408-162-0
Klíčová slova česky
nástupnictví, rodinné podnikání, rodinná ústava, kulaté stoly, výzkum
Klíčová slova anglicky
succession; family business; family constitution; round tables; research
Změněno: 15. 9. 2020 02:27, RNDr. Patrik Mottl, Ph.D.
V originále
Hlavním přínosem rodinných podniků je jejich dlouhodobá perspektiva, specifické hodnoty utvářející jejich jedinečnost. Nenapodobitelná kultura se zakládá na hodnotách, jako například velké důvěře v podnik, vysoké kvalitě nabízených služeb aproduktů, pohodě apříjemné atmosféře. Proč? Jejich podnik má totiž tvář– tvář zakladatele, tvář rodinných příslušníků, která je garancí spolehlivosti, zájmu oto vytvořit, udržet apředat rodinné know-how. Dlouhodobou perspektivou rodinných podniků se rozumí to, že vytvářejí trvalá pouta se zainteresovanými subjekty – zaměstnanci, zákazníky, dodavateli i místními komunitami. Pro rodinné podniky je charakteristické přání majitelů předat je další generaci, péče o zaměstnance a odpovědnost za ně. I tento aspekt v podnicích, v nichž se vztahy zakládají na důvěře a částečně i na emocích, posiluje jejich společenskou odpovědnost. Cílem této publikace je na základě kompilace teoretických východisek odborných textů, ale především prostřednictvím kvalitativního výzkumu, na příkladech dobré praxe, příbězích českých rodinných podniků, na základě diskusí u kulatých stolů, zobecnit stávající stav rodinného podnikání v České republice, nastínit postup řízení nástupnické strategie.
Anglicky
The main benefit of family businesses is their long-term perspective, specific values that shape their uniqueness. The unimaginable culture is based on values such as great business confidence, high quality of services and products, a cool and atmospheric atmosphere. Why? Their enterprise has the face of the founder, the face of family members, which is a guarantee of reliability, interest in creating, maintaining and transferring family know-how. The long-term perspective of family businesses means that they create lasting bonds with stakeholders - employees, customers, suppliers and local communities. For family businesses it is characteristic of the owners' wishes to pass them on to the next generation, the care of the employees and the responsibility for them. Even this aspect in businesses where trust and, in part, emotions are based on trust, strengthens their social responsibility. The aim of this publication is to compile the theoretical bases of expert texts, but above all through qualitative research, examples of good practice, stories of Czech family businesses, generalizing the current state of family business in the Czech Republic, outlining the success of the succession strategy.