Přehled o publikaci
2017
Metodika hodnocení významu regionálních terminálů vysokorychlostních tratí.
KVIZDA, Martin, Tomáš NIGRIN, Daniel SEIDENGLANZ, Zdeněk TOMEŠ, Jiří DUJKA et. al.Basic information
Original name
Metodika hodnocení významu regionálních terminálů vysokorychlostních tratí.
Name (in English)
Guidelines for assessing the significance of regional high-speed rail terminals.
Authors
KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Tomáš NIGRIN (203 Czech Republic), Daniel SEIDENGLANZ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk TOMEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří DUJKA (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jaromír VOLF (203 Czech Republic)
Edition
2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods
Field of Study
Management, administration and clerical work
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14560/17:00094413
Organization
Ekonomicko-správní fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
železniční doprava; regionální terminály; vysokorychlostní železnice
Keywords in English
high-speed rail; regional terminals
Technical parameters
osvědčení o uplatnění certifikované metodiky
Links
TD03000061, research and development project.
Changed: 5/9/2020 04:12, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Metodika stanoví inovativní postup k analýze a zhodnocení potenciálu zamýšlených regionálních terminálů vysokorychlostních tratí. Oproti standardním dopravním modelům vychází i z dalších faktorů ovlivňujících ochotu nabízenou novou mobilitu na vysokorychlostní trati využít ze strany obyvatelstva, jako je rozsah spádového regionu terminálu, jeho napojení na veřejnou dopravu, ekonomická síla regionu, (ekonomická) přitažlivost na vysokorychlostní trať napojených center, či cena za nabízenou přepravní službu.
In English
The guidelines set out an innovative approach to analyzing and evaluating the potential of the intended high-speed rail regional terminals. Compared to standard transport models, other factors influencing the willingness to offer new mobility on high-speed lines, such as the extent of the catchment area of the terminal, its connection to public transport, the economic level of the region, (economic) attraction to the high-speed line of the connected centers, or the price for the offered transport service.