B 2017

Personalistika ve službách

FRISCHMANN, Petr a Jan ŽUFAN

Základní údaje

Originální název

Personalistika ve službách

Název anglicky

Human resources management in service organizations and enterprises

Autoři

FRISCHMANN, Petr (203 Česká republika) a Jan ŽUFAN (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, 217 s. 2017

Nakladatel

Wolters Kluwer ČR

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/17:00000006

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-7552-714-1

Klíčová slova česky

personální řízení, pracovní právo, corporte government, odměňování pracovníků, služby, hospitality

Klíčová slova anglicky

personal management; labor-law; corporate government; rewards/benefits; services; hospitality

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 4. 2018 11:25, RNDr. Jan Žufan, Ph.D., MBA

Anotace

ORIG EN

V originále

Publikace Personalistika ve službách se zaměřuje především na problematiku formování personálu organizace, pracovněprávní vztahy a motivaci a odměňování zaměstnanců v podnicích služeb, zejména v hospitality. Specifickou kapitolou je problematika řešení souběhu funkcí statutárních orgánů a výkonného managementu, která je pro tyto podniky organizované často jako společnosti s ručením omezeným specifická. Autoři vycházejí z vlastních výzkumů a šetření, na jejichž základě charakterizují úroveň zajišťování personálních činností v malých, středních a velkých organizacích a jejich zabezpečení odborným personálem, tj. zaměstnanci vykonávajícími role personálních manažerů a specialistů recruitmentu, rozvoje lidských zdrojů atd. Dalším zdrojem poznatků pro závěry formulované v knize je judikatura, zejména pak rozsudky Nejvyššího soudu České republiky, v oblasti pracovního práva a „corporate government“, tedy vlastnické správy podniků. Za nejvýznamnější závěry publikace lze považovat potvrzení skutečnosti, že ačkoliv právě v oblasti služeb je naprosto klíčová role kvalifikovaného a motivovaného personálu, není zajištění personálního řízení obvykle na potřebné úrovni. Příčinou je především skutečnost, že v oblasti hospitality převažují malé a střední podniky a ty, s ohledem na počty zaměstnanců, z ekonomických důvodů nezaměstnávají potřebný počet specialistů schopných kvalifikovaně vyhledávat, vybírat, hodnotit, vzdělávat a motivovat personál. Manažeři těchto podniků se zároveň zaměřují spíše na „odbornou“ problematiku, ve které jsou kvalifikováni, a práci se zaměstnanci berou spíše jako přívažek.

Anglicky

Human resources management in service organizations and enterprises specializes in issues of staff organization, labor law and motivation systems in services, e.g. hospitality. There’s a special chapter on a very specific issue of how to deal with confluence of statutory duties and executive management when it’s quite common for a hospitality establishment to be operated as a limited liability company (Ltd. / Inc.). The authors have carried researches into staffing e.g. personal managers/HR or recruitment specialists within small, midsize and big establishments. The results of afore mentioned researches serve as a fundamental example of staffing quality. To deepen the knowledge they’ve also searched into judicature e.g. the Supreme Court judgements in the field of labor law and ”corporate government” which in reality means the ownership of establishments. Despite the fact that employing trained and motivated staff plays a key role in hospitality the results published in the book show otherwise. There’s quality lacking due to number of small and midsize establishments which don’t employ required number of trained HR specialists regarding economical side. In general, the HR matters are tended by managers who are fully qualified in theirs field of knowledge which means them lacking interest in further work load.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 05:14