Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{25486, author = {FRISCHMANN, Petr and Žufan, Jan}, address = {Praha}, edition = {1.}, keywords = {personal management; labor-law; corporate government; rewards/benefits; services; hospitality}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7552-714-1}, publisher = {Wolters Kluwer ČR}, title = {Personalistika ve službách}, year = {2017} }
TY - BOOK ID - 25486 AU - FRISCHMANN, Petr - Žufan, Jan PY - 2017 TI - Personalistika ve službách VL - neuvedeno PB - Wolters Kluwer ČR CY - Praha SN - 9788075527141 KW - personal management KW - labor-law KW - corporate government KW - rewards/benefits KW - services KW - hospitality N2 - Publikace Personalistika ve službách se zaměřuje především na problematiku formování personálu organizace, pracovněprávní vztahy a motivaci a odměňování zaměstnanců v podnicích služeb, zejména v hospitality. Specifickou kapitolou je problematika řešení souběhu funkcí statutárních orgánů a výkonného managementu, která je pro tyto podniky organizované často jako společnosti s ručením omezeným specifická. Autoři vycházejí z vlastních výzkumů a šetření, na jejichž základě charakterizují úroveň zajišťování personálních činností v malých, středních a velkých organizacích a jejich zabezpečení odborným personálem, tj. zaměstnanci vykonávajícími role personálních manažerů a specialistů recruitmentu, rozvoje lidských zdrojů atd. Dalším zdrojem poznatků pro závěry formulované v knize je judikatura, zejména pak rozsudky Nejvyššího soudu České republiky, v oblasti pracovního práva a „corporate government“, tedy vlastnické správy podniků. Za nejvýznamnější závěry publikace lze považovat potvrzení skutečnosti, že ačkoliv právě v oblasti služeb je naprosto klíčová role kvalifikovaného a motivovaného personálu, není zajištění personálního řízení obvykle na potřebné úrovni. Příčinou je především skutečnost, že v oblasti hospitality převažují malé a střední podniky a ty, s ohledem na počty zaměstnanců, z ekonomických důvodů nezaměstnávají potřebný počet specialistů schopných kvalifikovaně vyhledávat, vybírat, hodnotit, vzdělávat a motivovat personál. Manažeři těchto podniků se zároveň zaměřují spíše na „odbornou“ problematiku, ve které jsou kvalifikováni, a práci se zaměstnanci berou spíše jako přívažek. ER -
FRISCHMANN, Petr a Jan ŽUFAN. \textit{Personalistika ve službách}. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017, 217 s. ISBN~978-80-7552-714-1.
|