a 2017

Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice

VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ a Kateřina LOJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice

Název česky

Potřeba kognitivní uzavřenosti studentů učitelství a jejich strategie řízení třídy

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

EARLI - The European Association for Research on Learning and Instruction, Tampere, 2017

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakta

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Finsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/17:00094666

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství

Klíčová slova anglicky

classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers

Návaznosti

GA16-02177S, projekt VaV.
Změněno: 3. 9. 2020 23:18, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

amp; Van Hiel, 2011; Czech version Širůček et al., 2014). Confirmatory factor analysis and reliability estimates supported the predicted structure of the two scales. NFC is reflected in the CMS of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS focused on rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; they have more strict requirements of student´s discipline, and insist on students to follow the rules. These findings show that NFC plays an important role in teacher behaviour and should be therefore reflected in teacher education as well.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:23