a
		
		2017
			
	    
Need for Cognitive Closure  of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice
	    VLČKOVÁ, Kateřina; Jan MAREŠ a Kateřina LOJDOVÁ
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Need for Cognitive Closure  of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice
	 
	
		Název česky
		Potřeba kognitivní uzavřenosti studentů učitelství a jejich strategie řízení třídy
	 
				Autoři
				VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí); Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
			 
			
				Vydání
				 EARLI - The European Association for Research on Learning and Instruction, Tampere, 2017
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Konferenční abstrakta
		 
	
		
			Obor
			Pedagogika a školství
		 
	
		
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Kód RIV
			RIV/00216224:14410/17:00094666
		 
	
			
				Organizace
				Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers
		 
				Návaznosti
				GA16-02177S, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					amp; Van Hiel, 2011; Czech version Širůček et al., 2014). Confirmatory factor analysis and reliability estimates supported the predicted structure of the two scales. NFC is reflected in the CMS of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS focused on rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; they have more strict requirements of student´s discipline, and insist on students to follow the rules. These findings show that NFC plays an important role in teacher behaviour and should be therefore reflected in teacher education as well.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 17:12