Informační systém Repo
VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ a Kateřina LOJDOVÁ. Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice. In EARLI - The European Association for Research on Learning and Instruction, Tampere. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Need for Cognitive Closure of Student Teachers and Their Classroom Management Strategies in Their Teaching Practice
Název česky Potřeba kognitivní uzavřenosti studentů učitelství a jejich strategie řízení třídy
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ a Kateřina LOJDOVÁ.
Vydání EARLI - The European Association for Research on Learning and Instruction, Tampere, 2017.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakta
Obor 5.3 Education
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace Pedagogická fakulta - Masarykova univerzita
Klíčová slova česky strategie řízení třídy; potřeba kognitivní uzavřenosti; studenti učitelství
Klíčová slova anglicky classroom management strategies; need for cognitive closure; student teachers
Návaznosti GA16-02177S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 16. 3. 2018 00:58.
Anotace
amp; Van Hiel, 2011; Czech version Širůček et al., 2014). Confirmatory factor analysis and reliability estimates supported the predicted structure of the two scales. NFC is reflected in the CMS of student teachers. Student teachers with higher NFC use more CMS focused on rules and leading the classroom. The higher the NFC is the more the student teachers prefer teaching in frontal settings, deviate less from their lesson plan; they have more strict requirements of student´s discipline, and insist on students to follow the rules. These findings show that NFC plays an important role in teacher behaviour and should be therefore reflected in teacher education as well.
Zobrazeno: 17. 6. 2019 22:38