J 2016

The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game

SMUTNÝ, Petr; Jakub PROCHÁZKA a Martin VACULÍK

Základní údaje

Originální název

The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game

Název česky

Vztah mezi manažerskými dovednostmi a efektivitou manažera v Manažerské simulační hře

Autoři

SMUTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí); Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Revista Innovar, Columbia, 2016, 0121-5051

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Řízení, správa a administrativa

Stát vydavatele

Kolumbie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14560/16:00088192

Organizace

Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

DOI

http://dx.doi.org/10.15446/innovar.v26n62.59385

EID Scopus

2-s2.0-84988849824

Klíčová slova česky

Manažerské dovednosti; efektivita manažera; vůdcovství; týmový výkon; manažerská simulační hra

Klíčová slova anglicky

Managerial skills; managerial effectiveness; leadership emergence; group performance; managerial simulation game

Návaznosti

GAP403/12/0249, projekt VaV.
Změněno: 26. 10. 2024 00:50, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The study explores the relationship between managerial skills and managerial effectiveness, measuring managerial effectiveness by four different methods. Evaluation of 96 top managers of fictitious companies by a group of 1,746 subordinates took place after three months of intensive cooperation during a managerial simulation game. All respondents were college students. Results show that different managerial effectiveness indicators have different sets of managerial skills predictors: Group performance (profit of company) is predicted by motivational skills; perceived effectiveness (evaluation by subordinates) is predicted by organizational skills and by motivational skills; organizational skills, communicational skills, and cooperativeness predict leadership emergence (assessed by subordinates); and evaluation and supervisory skills are the only predictor for leadership self-efficacy (self-evaluation of the manager). According to the results it is possible to recommend focusing especially on manager’s motivational skills in order to enhance team performance and on organizational skills for reinforcing manager’s position.
Zobrazeno: 12. 7. 2025 17:24