J
		
		2016
			
	    
The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game
	    SMUTNÝ, Petr; Jakub PROCHÁZKA a Martin VACULÍK
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game
	 
	
		Název česky
		Vztah mezi manažerskými dovednostmi a efektivitou manažera v Manažerské simulační hře
	 
				Autoři
				SMUTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí); Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Revista Innovar, Columbia, 2016, 0121-5051
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			Řízení, správa a administrativa
		 
	
		
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/00216224:14560/16:00088192
		 
	
			
				Organizace
				Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
			 
		
			
		
			EID Scopus
			2-s2.0-84988849824
		 
		
			Klíčová slova česky
			Manažerské dovednosti; efektivita manažera; vůdcovství; týmový výkon; manažerská simulační hra
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Managerial skills; managerial effectiveness; leadership emergence; group performance; managerial simulation game
		 
				Návaznosti
				GAP403/12/0249, projekt VaV. 
			 
			
			
				
					V originále
					The study explores the relationship between managerial skills and managerial effectiveness, measuring managerial effectiveness by four different methods. Evaluation of 96 top managers of fictitious companies by a group of 1,746 subordinates took place after three months of intensive cooperation during a managerial simulation game. All respondents were college students. Results show that different managerial effectiveness indicators have different sets of managerial skills predictors: Group performance (profit of company) is predicted by motivational skills; perceived effectiveness (evaluation by subordinates) is predicted by organizational skills and by motivational skills; organizational skills, communicational skills, and cooperativeness predict leadership emergence (assessed by subordinates); and evaluation and supervisory skills are the only predictor for leadership self-efficacy (self-evaluation of the manager). According to the results it is possible to recommend focusing especially on manager’s motivational skills in order to enhance team performance and on organizational skills for reinforcing manager’s position.
				  
				Zobrazeno: 31. 10. 2025 04:10