Informační systém Repo
SMUTNÝ, Petr, Jakub PROCHÁZKA a Martin VACULÍK. The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game. Revista Innovar. Columbia, roč. 26, č. 62, s. 11-22. ISSN 0121-5051. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The relationship between managerial skills and managerial effectiveness in a Managerial simulation game
Název česky Vztah mezi manažerskými dovednostmi a efektivitou manažera v Manažerské simulační hře
Autoři SMUTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jakub PROCHÁZKA (203 Česká republika, domácí) a Martin VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Revista Innovar, Columbia, 2016, 0121-5051.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Řízení, správa a administrativa
Stát vydavatele Kolumbie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/16:00088192
Organizace Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky Manažerské dovednosti; efektivita manažera; vůdcovství; týmový výkon; manažerská simulační hra
Klíčová slova anglicky Managerial skills; managerial effectiveness; leadership emergence; group performance; managerial simulation game
Návaznosti GAP403/12/0249, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 3. 9. 2020 06:27.
Anotace
The study explores the relationship between managerial skills and managerial effectiveness, measuring managerial effectiveness by four different methods. Evaluation of 96 top managers of fictitious companies by a group of 1,746 subordinates took place after three months of intensive cooperation during a managerial simulation game. All respondents were college students. Results show that different managerial effectiveness indicators have different sets of managerial skills predictors: Group performance (profit of company) is predicted by motivational skills; perceived effectiveness (evaluation by subordinates) is predicted by organizational skills and by motivational skills; organizational skills, communicational skills, and cooperativeness predict leadership emergence (assessed by subordinates); and evaluation and supervisory skills are the only predictor for leadership self-efficacy (self-evaluation of the manager). According to the results it is possible to recommend focusing especially on manager’s motivational skills in order to enhance team performance and on organizational skills for reinforcing manager’s position.
Zobrazeno: 29. 3. 2024 01:53