J
2014
Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
RUBÍN, Lukáš; Aleš SUCHOMEL a Jaroslav KUPR
Základní údaje
Originální název
Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
Název česky
Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku
Název anglicky
CURRENT OPTIONS OF THE PHYSICAL FITNESS ASSESSMENT IN SCHOOL-AGED CHILDREN
Autoři
RUBÍN, Lukáš (203 Česká republika); Aleš SUCHOMEL (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav KUPR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Česká kinantropologie. Praha, Česká kinantropologická společnost. 2014, 1211-9261
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/46747885:24510/14:#0001276
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova česky
zdraví; evaluace; testová baterie; motorický test; somatické měření děti
Klíčová slova anglicky
health; evaluation; test battery; motor test; somatic measurement; children
V originále
Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy,které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.
Anglicky
The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.
Zobrazeno: 4. 7. 2025 22:52