J 2014

Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku

RUBÍN, Lukáš; Aleš SUCHOMEL a Jaroslav KUPR

Základní údaje

Originální název

Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku

Název česky

Aktuální možnosti hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku

Název anglicky

CURRENT OPTIONS OF THE PHYSICAL FITNESS ASSESSMENT IN SCHOOL-AGED CHILDREN

Autoři

RUBÍN, Lukáš (203 Česká republika); Aleš SUCHOMEL (203 Česká republika, domácí) a Jaroslav KUPR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Česká kinantropologie. Praha, Česká kinantropologická společnost. 2014, 1211-9261

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/46747885:24510/14:#0001276

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

Klíčová slova česky

zdraví; evaluace; testová baterie; motorický test; somatické měření děti

Klíčová slova anglicky

health; evaluation; test battery; motor test; somatic measurement; children

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2016 09:01, Jaroslav Kupr

Anotace

ORIG EN

V originále

Hlavním cílem teoretické studie je poskytnout přehled a porovnat testové systémy,které je možné v současné době použít v České republice k hodnocení tělesné zdatnosti u jedinců školního věku. V současnosti je možné na našem území využít následujících pět testových systémů: EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV a UNIFITTEST. Každý z nich nabízí určité výhody a nevýhody při jejich používání i při interpretaci naměřených dat. Komparační metodou byla na základě osmi stanovených kritérií jako nejvhodnější vybrána testová baterie FITNESSGRAM, která i přes drobné nedostatky (absence normativně vztažených standardů a vyšší náklady na pořízení potřebného vybavení) nejvíce reflektuje moderní přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti. Předložený materiál je příspěvkem k objasnění významu a vývoje konceptu tělesné zdatnosti a z praktického hlediska pomůže učitelům tělesné výchovy k rozhodnutí, který testový systém vybrat na základě specifických školních podmínek.

Anglicky

The main aim of the theoretical study is to provide an overview and to compare test systems that can be currently used for evaluation of physical fitness in school-aged individuals in the Czech Republic. EUROFIT, FITNESSGRAM, INDARES, OVOV and UNIFITTEST are currently the most widely used test systems in our country. Each of them has certain advantages and disadvantages in their usage and in the measured data interpretation. The comparative method based on eight criteria set out as the most suitable the test battery FITNESSGRAM despite minor shortcomings (absence of normatively referenced standards and higher cost of necessary equipment). FITNESSGRAM reflects modern approaches to the evaluation of physical fitness. The presented material is a contribution to the clarification of the meaning and the development of the physical fitness concept. From a practical point of view this will help physical education teachers to decide which test system to choose according to the specific school conditions.
Zobrazeno: 4. 7. 2025 22:52