C
2015
Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy
KASPEROVÁ, Dana
Basic information
Original name
Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy
Name in Czech
Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy
Name (in English)
Method and the curiculum of teaching training in the school reform in the period of Enlightenment
Authors
KASPEROVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, Učitel ve střední a východní Evropě. Profesionalizace učitelského vzdělávání: historické a systematické aspekty. p. 86-100, 15 pp. 11736, 2015
Other information
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/46747885:24510/15:#0001273
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
Keywords (in Czech)
osvícenství; školská reforma; metodní kniha; metoda; J.I. Felbiger; tereziánské škoslké reformy
Keywords in English
Enlightenment; school reform; J.I. Felbiger; methody books; teacher training; history of education
Tags
International impact, Reviewed
V originále
Studie analzuje problemaziku obsahu a vyučovací metody v rámci školské tereziánské reformy v českých zemích habsburské monarchie.
In English
The study analyses the problem of curriculum ant methody in the teacher training in the context of school reform of Habsburg in the period of Enlightenment in the Czech lands.
Displayed: 10/8/2025 03:43