C 2015

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

KASPER, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

Název česky

Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie

Název anglicky

Education in Batas Zlin in the context of interwar pedagogical discussion

Autoři

KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. od s. 41-61, 21 s. 11776, 2015

Nakladatel

Academia

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46747885:24510/15:#0001269

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-200-2496-1

Klíčová slova česky

Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse

Klíčová slova anglicky

Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2016 14:58, Tomáš Kasper

Anotace

V originále

Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.

Anglicky

The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the problem of school reform in Zlin, the influence of american pragmatism educational discussion to the czech educational pedagogical discussion.