Přehled o publikaci
2015
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
KASPER, TomášZákladní údaje
Originální název
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Název česky
Výchova a vzdělávání v baťovském Zlíně v kontextu meziválečné české pedagogické teorie
Název anglicky
Education in Batas Zlin in the context of interwar pedagogical discussion
Autoři
KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. od s. 41-61, 21 s. 11776, 2015
Nakladatel
Academia
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/46747885:24510/15:#0001269
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-80-200-2496-1
Klíčová slova česky
Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse
Klíčová slova anglicky
Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2016 14:58, Tomáš Kasper
V originále
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola zaměřuje pozornost na příklad reformy v baťovském Zlíně a na vliv americké pedagogiky na českou pedagogickou diskusi.
Anglicky
The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the problem of school reform in Zlin, the influence of american pragmatism educational discussion to the czech educational pedagogical discussion.